ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin içeriği ve süreci hakkında bilgi verilmesi.Teknolojik gelişmelerin çevresel etkileri | Hazırlık Yok |
2 | Geçmişten günümüze teknoloji ve mekân kavramlarının ilişkileri | S.Wright&A.Steventon “The Vision, the opportunities, and the barriers of Intelligent Spaces”, Intelligent Spaces: The Application of Pervasive ICT, pp.116. |
3 | Akıllı ve Etkileşimli Mekân Kavramı | Khaled Sherbini & Robert Krawczyk, “Overview of Intelligent Architecture”, 1st ASCAAD International Conference, eDesign in Architecture KFUPM, Dhahran, Saudi Arabia. December 2004 |
4 | Akıllı ve etkileşimli mekân sistemlerini oluşturan öğeler | JooHo Lee, Guido Appenzeller, Hideki Hashimoto, “An Agent For Intelligent Spaces: Functions and Roles of Mobile Robots in Sensored, Networked and Thinking Spaces”, 1998 IEEE Proceedings, pp.983989 |
5 | Akıllı ve etkileşimli mekânların sosyal ve ekonomik etkileri | M H Lyons, R Ellis, J M M Potter, D A M Holm, and R Venousiou “The Socio Economic Impact of Pervasive ComputingIntelligent Spaces and the Organization of Business” Intelligent Spaces: The Application of Pervasive ICT, pp.1928. |
6 | Çalışma çevrelerinde gelecek yaklaşımları | M H Lyons, R Ellis, J M M Potter, D A M Holm, and R Venousiou “Changing the Way we Work”, Intelligent Spaces: The Application of Pervasive ICT, pp.2832 |
7 | Akıllı mekânlarda etkileşim | Flavia Sparacino, “Natural interaction in intelligent spaces: Designing for architecture and entertainment”, Multimedia Tools App. (2008), pp.129 |
8 | Duyusal mekânlar | Nadin Heinich, Future Architecture by Technology, A:P Architektur:Positionen, Jovis Verlag , Berlin, Germany, 2009. |
9 | Interaktif mimarlık | Paul R. Viotti and Mark V. Kauppi, International Relations Theory: Realism, Pluralism and Beyond, (Longman Publishers, 1998): 118125. |
10 | Tatil | Hazırlık Yok |
11 | Akıllı cepheler | Teknik Gezi Temiz Metal Cephe Sistemleri.Technical trip to Temiz Metal Façade Systems Factory |
12 | Akıllı yaşam çevreleri | P.Bull, R.Lumb, and R.Payne, Pervasive Home Environments, Intelligent Spaces: The Aplication of Pervasive ICT, pp.8190 (reference book). |
13 | Akıllı ve etkileşimli mekânlarda kullanılan akıllı malzemeler | M.Lindwer, D.Marculescu, Linking abstract ideas to real world concepts, 2003 IEEE proceedings. |
14 | Final grup araştırmasının tanıtılması | Hazırlık Yok |
15 | Final grup araştırmasının tanıtılması | Hazırlık Yok |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda listelenen kitaplar, dersin web sayfasındaki power point sunumlar ve eğitseller |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 1 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 3 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 7 | |
Toplam | 109 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest